09. nov 2021

Pressemeddelse

En kulturfattig sommer, det var virkeligheden vi kikkede ind i efter politikkernes nedlukning af de store begivenheder.

Atter en sommer uden en Skagen Festival, hvor vi havde set frem til at skulle afholde vores jubilæumsfestival - vi var begyndte at tage små skridt frem i planlægningen og musikudvalget tog atter arbejdshandskerne på og kontaktede mange af de musikere, som vi desværre har måtte skuffe året før.

Nu hvor forsamlingsforbuddet og restriktionerne er forsvundet, har festivalen afholdt årets generalforsamling den 6. november. Der var genvalg til Lis Jensen, kassere Bente Pedersen. Inge Meta Nielsen blev valgt ind i bestyrelsen og som suppleanter blev Marianne Madsen og Ole Lykke Henriksen valg

Vi har glædet os til at overrække Spar Nords Folkemusikprisen 2020 og hylde Erik Grip for hans mangeårige virke og dermed uvurderlige inspirationskilde for gamle som for unge i folkemusik miljøet.
Det var derfor med begejstring, at Skagen Festival Fond kunne invitere Skagen Festivals sponsorer, myndigheder, politikere og forenings frivillige til prisoverrækkelse. Den blev afholdt lørdag aften med en super dejlig koncert med Erik Grip og Slåbrock band og hyggeligt samvær.

Skagen Festival oplever hvert år, at det lokale handels-, turist - og erhvervsliv, og Frederikshavn Kommune støtter op om Skagen Festival. Med deres flotte sponsorater og samarbejdsaftaler er de med til at danne et sikkert fundament for festivalen. En kæmpe tak til alle festivalens sponsorer, samarbejdspartner og de mange frivillige -uden dem ingen festival.

Vi håber på god vind helt frem til sommeren 2022, hvor vi som den ældste musikfestival fejrer vort 50 års jubilæum to år forsinket. Her vil Skagen Festival præsentere en vifte af skøn musik fra kunstner og bands i skøn forening med Songwriter’s, spillemænd og troubadourer.

Vi glæder os sååå meget til sommer – at det er svært at vente………..
Opbakning fra festivalens sponsorer og frivillige er nu vigtigere en nogensinde
og Lis Jensen håber af hele sit festivalhjerte at I er med –
for nu sættes der sejl mod jubilæumsfesten den 30. juni – 3. juli 2022

NU SKER DET  ! Vi skyder billetsalget i gang 1. søndag i advent kl. 10. Køb dine billetter online på festivalshoppen på vores hjemmeside – www.skagenfestival.dk . Billetkontoret Skolevej 5 vil også holde åbent 1. søndag i advent.

Back to Top ↑

Mediepartner og hovedsponsor:                           Hovedsponsorer: